Sylwetka chudotłusta – Jak się za to zabrać?

„Skinny fat” to określenie na osobę, która wygląda szczupło, ale ma wysoki procent tłuszczu w ciele. Może to być spowodowane jedzeniem zbyt dużej ilości śmieciowego jedzenia i brakiem wystarczającej ilości ćwiczeń. Rozwiązaniem jest jedzenie zdrowszej żywności, więcej ćwiczeń i unikanie alkoholu i palenia. Jednak pozbycie się takiej sylwetki może być trudne, dlatego w tym artykule przedstawiono krok po kroku jak to zrobić.

Zacznij od rekompozycji

Jeśli chcesz tylko schudnąć, to będzie łatwiej. Jeśli jednak chcesz pozbyć się kształtu ciała „skinny fat”, to musisz zacząć od rekompozycji. Termin ten odnosi się do zmiany składu ciała poprzez budowanie masy mięśniowej przy jednoczesnej utracie masy tłuszczowej. Robi się to poprzez trzymanie białka 2g/kg masy ciała oraz nieprzekraczanie dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Jeśli nie wiesz, jakie jest twoje zapotrzebowanie, to znajdź w internecie kalkulator spalania kalorii.

Co dalej?

Kiedy już przeprowadzisz rekompozycję, Twoja tkanka tłuszczowa powinna zmaleć. Teraz powinieneś zastanowić się, czy chcesz być szczupły czy umięśniony. Jeśli chcesz być szczupły, to jedz taką samą ilość białka i kalorii, jednocześnie skupiając się na cardio. Jeśli chcesz budować masę mięśniową, to jedz więcej kalorii i białka niż potrzebuje twoje ciało i dodaj do tego trening siłowy.

Jak zbudować mięśnie?

Do budowy mięśni niezbędne są 4 elementy: sen, odpowiedni trening, wystarczająca ilość białka oraz odpowiednia ilość kalorii. Sen jest potrzebny do naprawy tkanki mięśniowej i odzyskania sił po treningu. Jeśli nie dostaniesz wystarczającej ilości snu, twoje ciało nie będzie w stanie zbudować mięśni. Dobrą zasadą jest dążenie do 8 godzin snu każdej nocy. Prawidłowy trening natomiast oznacza podnoszenie ciężarów, które są dla Ciebie wyzwaniem, tak aby Twoje mięśnie musiały ciężko pracować.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

sześć + trzy =