Bezpieczny trening – jak go zaplanować?

Aby zrzucić zbędne kilogramy, trzeba odpowiednio się do tego procesu przygotować. Najważniejsze są tutaj dwa aspekty: dieta oraz trening. Jeśli chodzi o to pierwsze to powinna być dobrana do naszych potrzeb i zapewniać dostarczenie niezbędnych składników odżywczych. Natomiast w przypadku treningu, warto wziąć pod uwagę kilka czynników. Przede wszystkim dostosować rodzaj aktywności do naszej wagi oraz związanych z tym obciążeń.

Pierwszym krokiem powinna być wizyta u lekarza i ustalenie, czy możemy wykonywać wszystkie dostępne aktywności albo wręcz przeciwnie ze względu na określone problemy zdrowotne (np. ze stawami) istnieją konkretne przeciwwskazania. Dzięki kalkulatorowi tkanki tłuszczowej możemy ocenić, jaki jest nas rzeczywisty poziom tłuszczu w organizmie i później na bieżąco oceniać jego spalanie. Czasami pomiar wagi jest niewiarygodny, dlatego lepiej wziąć pod uwagę inne wskaźniki. Można też zmierzyć obwód w pasie i później porównywać wyniki w określonych interwałach czasowych.

W drodze ku lepszej sylwetce

Jeśli określimy stan naszego zdrowia i pozycję wyjściową organizmu, to można przymierzyć się do treningu. Jeśli zależy nam na szybkim zrzuceniu wagi z całego ciała, to zaleca się trening cardio, który daje najlepsze efekty. Kiedy chcemy popracować nad poszczególnymi partiami ciała, to wystarczy przygotować ćwiczenia pracujące na określoną część: brzuch, uda czy pośladki. Najważniejsze jest wykonywanie na samym początku rozgrzewki, która gwarantuje przygotowanie ciała do wysiłku oraz rozciągania po zakończonych ćwiczeniach. Jeśli w trakcie pojawi się jakiś ból, warto skorzystać z fizjoterapii. Na https://mindyourbody.pl/uslugi/fizjoterapia/ można przeczytać o sytuacjach, w których jest ona wskazana.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

19 + pięć =