Skrzynia biegów to jeden z kluczowych elementów w konstrukcji każdego auta osobowego. W ostatnich latach wyjątkowo popularny stał się model automatyczny, który w znacznym stopniu ułatwia prowadzenie pojazdu – zwłaszcza osobom mało doświadczonym na drodze. Istotną rolę odgrywa w takim układzie sprzęgło hydrokinetyczne składające się z pompy i turbiny (określane fachowo mianem zmiennika momentu). Jego główne zadanie polega na skutecznej zamianie energii mechanicznej napędu w energię kinetyczną.
Sprzęgło hydrokinetyczne jest komponentem dosyć często ulegającym różnego rodzaju awariom. Podstawowy jej objaw to zauważalny na pierwszy rzut oka spadek osiągów samochodu – zarówno na prostej jezdni, jak i w trakcie pokonywania zakrętów czy wyprzedzania. Podobny efekt daje zresztą nadmiernie ślizgające się sprzęgło cierne w zwykłej skrzyni manualnej. Drugim powszechnym symptomem uszkodzenia zmiennika momentu są niepokojące dźwięki dobiegające bezpośrednio ze skrzyni, które pojawiają się przede wszystkim przy gwałtownym ruszaniu z miejsca i zmianie biegów. Wynikają one przeważnie z nachodzenia na siebie płytek umiejscowionych wewnątrz sprzęgła. Oprócz tego kierowcy nierzadko zmagają się z wyraźnie odczuwalnym falowaniem obrotów silnika. Niezależnie od rodzaju usterki, zalecana jest jak najszybsza naprawa sprzęgła hydrokinetycznego w warsztacie, ponieważ jego niesprawność zagraża bezpieczeństwu na drodze oraz wpływa negatywnie na przyjemność z jazdy. Wymiana na nowy model nie jest przeważnie konieczna, szczególnie że omawiany element kosztuje całkiem sporo.