Eksperci szacują, że wartość ogólnoświatowego rynku SEO przekroczy w 2021 roku aż 40 miliardów dolarów. Branża pozycjonowania stron internetowych charakteryzuje się wysoką konkurencyjnością, która przekłada się na konieczność dostosowywania się do aktualnych tendencji i szukania coraz to nowych innowacji. Jakie trendy można ocenie zaobserwować na rynku SEO?
Google ciągle udoskonala algorytmy rządzące wyszukiwarką, ale naczelna zasada wciąż pozostaje niezmienna. Amerykański gigant dalej premiuje treść wysokiej jakości. Użyteczny, dobrze napisany content wciąż pozostaje kluczem do pozycjonowania stron internetowych. Doceniają to firmy zajmujące się SEO, które pracują nad własnymi rozwiązaniami analizującymi jakość treści i wprowadzającymi sugestie mające na celu jej optymalizację.
Innym, równie popularnym trendem jest dostosowanie strony do potrzeb wyszukiwania głosowego. Jak przyznają eksperci, technologia ta w Polsce jeszcze raczkuje, ale coraz więcej użytkowników internetu, a szczególnie urządzeń mobilnych, sięga po pomoc asystentów głosowych ułatwiających poruszanie się po sieci. Warto uwzględnić to przy pozycjonowaniu stron internetowych, projektując rozwiązania sprzyjające wyszukiwaniu głosowemu. Ponadto w ten sposób docieramy do niewielkiej, ale wciąż ważnej grupy internautów z problemami wzrokowymi, którzy przecież też mogą być zainteresowani promowaną witryną.
SEO to przyszłościowa, dynamicznie zmieniająca się branża, w której warto być na bieżąco. Więcej informacji na temat aktualnych trendów w pozycjonowaniu stron znaleźć można m.in. pod poszczególnym adresem internetowym https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-pozycjonowanie-strony-internetowej-w-2021-roku-przeglad-aktualnych-trendow.