Fulfillment jest usługą polegającą na obsłudze zamówień sklepu internetowego przez zewnętrzny podmiot. Tego rodzaju outsourcing logistyczny cieszy się coraz większą popularnością wśród właścicieli tego rodzaju działalności. Zdecydowanie warto bliżej przyjrzeć się tej usłudze i dowiedzieć na czym dokładnie ona polega.
Fulfillment to usługa, która zapewnia przede wszystkim ogromną wygodę. Właściciel sklepu internetowego nie musi bowiem samodzielnie zajmować się obsługą zamówień, które zostaną złożone. W zależności od rodzaju usługi może on obejmować całość lub część działań logistycznych. Firma logistyczna, która je świadczy może udostępnić przestrzeń magazynową do przechowywania zamówionego towaru, przygotowywać go do wysyłki, a także obsługiwać zwroty i reklamacje. Jest to rozwiązanie nie tylko wygodne, ale również takie, które pozwala znacząco ograniczyć koszty prowadzenia działalności. Nie ma bowiem konieczności wynajmowania całej przestrzeni magazynowej czy opłacania pracowników do obsługi zamówień. Fulfillment dla sklepu internetowego niesie wiele korzyści, co zdecydowanie wpływa na systematyczny wzrost tego modelu prowadzenia działalności.