SEO – z ang. Search Engine Optimization, czyli optymalizacja strony internetowej, jest koniecznością dla jakiegokolwiek sukcesu w marketingu branży e-commerce. Osoby, które nie znają zagadnień związanych z pozycjonowaniem i nieposiadające czasu na wdrożenie SEO do swojej witryny, decydują się na zatrudnienie profesjonalnej firmy pozycjonującej.
Wielu właścicieli firm nie rozumie, co wchodzi w zakres prac specjalistów z dziedziny optymalizacji witryn internetowych. SEO oznacza optymalizację pod kątem wyszukiwarek, czyli proces zwiększania rankingów wyszukiwania w celu zwiększenia widoczności w Internecie. Zatrudnienie doświadczonej agencji SEO, takiej jak np. iCEA, jest niezwykle ważne – ponad połowa osób decydujących się na zakupy internetowe, zapoznaje się z ofertą jedynie pierwszych trzech ofert.
Można śmiało stwierdzić, że wysoka pozycja w rankingu wyszukiwarki jest prostym narzędziem do rentowności biznesu internetowego. iCEA zdobywa dla swoich klientów szczyty rankingów wyszukiwania dzięki doświadczeniu i transparentności. Dobra firma pozycjonująca,na każdym kroku powinna raportować podejmowane przez siebie kroki i skupić się na tym, aby jej działanie miało bezpośredni oddźwięk na rozwój biznesu marki klienta.
iCEA oferuje również możliwość skorzystania z bezpłatnego audytu strony, dzięki czemu klient jeszcze przed podjęciem współpracy wie, co powinno zostać wykonane. Za sprawą sporego doświadczenia w optymalizacji stron większych korporacji, dysponujących prawie milionowym budżetem kampanii, jak i mniejszych, ale równie wymagających zleceniodawców, iCEA jest w stanie odpowiedzieć na potrzeby każdego przedsiębiorcy.
Firma z doświadczeniem w Search Engine Optimization, pozycjonująca podczas wykonywania szeregu zadań ukierunkowanych na optymalizację strony internetowej weryfikuje, między innymi, następujące kwestie:
– czy strona jest bezpieczna (HTTPS vs. HTTP)
– czy witryna jest dostosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych
– jak szybko ładuje się strona
– czy strona ma poprawny kod
– jakość treści zamieszczonych w witrynie internetowej
– długość treści i zawartość słów kluczowych
– obecność witryny w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, rzadziej Twitter
– występowanie wysokiej jakości linków zwrotnych
– ogólny interfejs i grafika strony internetowej
To oczywiście nie wszystkie kwestie związane z optymalizacją i pozycjonowaniem witryny klienta. Ogólnym zadaniem specjalistów w tej dziedzinie jest dokładna i szczegółowa analiza zawartości witryny, współczynnika konwersji, optymalizacja struktury, kodu i treści strony. W zależności od potrzeb i zakresu zalecanych działań – optymalizacja jest zajęciem pełnoetatowym.
Dlatego też większe korporacje decydują się nawet na tworzenie odrębnych miejsc pracy w swojej strukturze organizacyjnej. Jednakże badania rynku jednoznacznie wykazują, że bardziej ekonomicznym i praktycznym rozwiązaniem jest zlecenie wyżej opisanych działań zewnętrznej firmie pozycjonującej. Najlepiej, aby przed przystąpieniem do prac, przeprowadziła wstępny audyt i określiła planowany zakres modernizacji witryny.
Bardzo ważnym elementem wpływającym na optymalizację witryny jest jej bezpieczeństwo. HTTP lub HTTPS – „s” na końcu HTTPS oznacza, że platforma jest bezpieczna. Nawet jeśli nie jest się właścicielem sklepu internetowego, warto zadbać o posiadanie zabezpieczonej witryny, ponieważ Google promuje bezpieczne strony i stawia je wyżej w wynikach wyszukiwania.
Niezwykle ważna jest także poprawna konfiguracja narzędzia Analytics, które pomaga śledzić informacje na temat pochodzenia klientów i śledzenie wyników sprzedaży. Pomaga to dostrzec zarówno mocne strony, jak i ewentualne błędy działalności internetowej. Agencja SEO (Search Engine Optimization) podczas wykonywania prac zwraca również uwagę na treści. Nieunikalne, zduplikowane teksty, tytuły i brakujące tagi są postrzegane jako mniej wartościowe przez roboty wyszukiwarek. Jeśli nie zostanie to zmienione – strona może spaść w rankingach wyszukiwarki.
Wpływ zamieszczonych materiałów na platformie internetowej może powodować szereg problemów związanych z widocznością strony. Źle dopasowane słowa kluczowe, nieprawidłowo dostosowana treść, która jest nieatrakcyjna zarówno dla czytelników i potencjalnych klientów, ale również mało wartościowa dla algorytmów ma negatywny wpływ na pozycjonowanie. Ostatecznie, zawartość witryny jest najważniejszą rzeczą, jaka przyciąga grono jej użytkowników i zarazem potencjalnych klientów.
Agencja SEO przeprowadza również analizę słów kluczowych, aby znaleźć najlepsze, które przysłużą się do podniesienia pozycji w wynikach wyszukiwania i połączenia z większą liczbą klientów. Czasem, zalecane jest utworzenie nowych stron docelowych, które przyciągną nową grupę użytkowników i skierują ich uwagę w stronę oferty przedsiębiorcy. Dobrym rozwiązaniem jest równoległe prowadzenie bloga branżowego, na którym publikowane będą wartościowe i przede wszystkim ciekawe artykuły z nienachalną reklamą firmowej oferty.
Jak widać, zakres pracy specjalistów SEO (Search Engine Optimization), obejmuje nie tylko samo pozycjonowanie, ale i usługi doradcze. Skorzystanie z oferty doświadczonej agencji, można liczyć na dość szybko zauważalny zwrot inwestycji. Większy ruch na stronie zazwyczaj powoduje większą rentowność i zainteresowanie ofertą sklepu. Osoba, która nie zna wszystkich aspektów, które tworzą całokształt SEO, nie korzystając z opisywanych usług, skazuje się na przegraną z bardziej aktywną konkurencją.