Poznanie zachowań konsumentów, ich zwyczajów, upodobań oraz tego, czego dokładnie potrzebują, to marzenie wielu właścicieli sklepów. Taki zestaw informacji mógłby przyczynić się do znacznego zwiększenia rentowności biznesu, głównie poprzez wzrost sprzedaży. Jeśli dana placówka oferowałaby dokładnie to, o czym marzą klienci, wówczas w błyskawicznym tempie mogłaby zostawić w tyle konkurentów. Okazuje się, że jest to jak najbardziej możliwe, dzięki badaniom lojalności klientów.
Badanie lojalności konsumentów to nic innego, jak zespół analiz, które pozwalają dotrzeć nam nie tylko do świadomości konsumentów, ale także nawet do nieuświadomionych potrzeb. Są one przeprowadzane przez specjalistyczne firmy posiadające odpowiednie zaplecze. Dzięki wywiadom pogłębionym, obserwacjom oraz testom możliwe staje się poznanie typowego konsumenta z naszej grupy docelowej. Taka wiedza pozwala na stworzenie niemalże spersonalizowanej oferty, a w konsekwencji na wzrost zysków ze sprzedaży.