Dobranie diety do trybu życia – czy to możliwe?

Powszechnie uważa się, że dieta dotyczy jedynie osób walczących z nadwagą lub cierpiących na schorzenia układu pokarmowego. Coraz częściej jednak zwraca się uwagę na zależność między trybem życia a sposobem odżywiania się. Warto bowiem dopasować swój jadłospis do naszych codziennych zwyczajów, by zapobiec późniejszym problemom zdrowotnym wynikającym ze złych nawyków żywieniowych.

Żywienie sportowca

Osoby intensywnie uprawiające sport często decydują się na zmiany w swoim jadłospisie. Bardzo popularna wśród aktywnych osób jest dieta redukcyjna białkowa. Na czym ona polega? Głównie chodzi o zmniejszenie tkanki tłuszczowej przy jednoczesnym zwiększeniu podaży białka, które jest podstawowym budulcem mięśni.

Krótko mówiąc, pozbywamy się nasyconych kwasów tłuszczowych oraz nadmiaru tłuszczu z jadłospisu, przy równoczesnym wprowadzeniu bogatych w białko ryb, produktów mlecznych czy chudego mięsa. Poleca się jedzenie produktów o niskim indeksie glikemicznym oraz dbałość o regularne spożywanie posiłków. Jeżeli mamy problem z właściwym ułożeniem zbilansowanej diety warto zasięgnąć porady dietetyka, który ułoży nam jadłospis na 7 dni, bądź na dłużej.

Wysiłek intelektualny wymaga dużej ilości energii

Nie tylko osoby podejmujące intensywny wysiłek fizyczny powinny szczególnie zadbać o swój jadłospis. Także pracując umysłowo należy upewnić się, że dostarczamy organizmowi niezbędnej energii. Tu przyda się dieta bogata w węglowodany, tłuszcze oraz witaminy. Pamiętajmy jednak, że nie wolno spożywać nasyconych kwasów tłuszczowych z przetworzonej żywności.

Tłuszcze muszą pochodzić z olejów roślinnych, orzechów czy ryb. Źródłem cukru w diecie powinny być owoce, a nie produkty cukiernicze. Warto także spożywać duże ilości warzyw i zadbać o właściwe nawodnienie organizmu pijąc przynajmniej dwa litry wody dziennie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

1 × trzy =