W co najczęściej inwestują Polacy

W co najczęściej inwestują Polacy
wiem-co-chce
Finanse i rynek
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Inwestycje to bardzo dobry sposób lokowania zgromadzonych środków pieniężnych. Zamiast trzymać je w skarpecie, wiele osób decyduje się na pomnożenie swoich oszczędności. Jak wskazują raporty, w 2017 roku Polacy zainwestowali około 44 miliardy złotych.

Według szacunków sporządzonych przez Open Finance na podstawie dostępnych danych, najpopularniejszym sposobem inwestowania pieniędzy są nieruchomości. Na ten cel przeznaczone zostało niewiele mniej niż 17 miliardów złotych. W grę wchodzą tutaj mieszkania kupione celem dalszej odsprzedaży oraz te przeznaczone na wynajem. Także branża hotelarska w Polsce rośnie w siłę. Jak pokazuje raport nieruchomości Wrocław, ceny mieszkań ciągle rosną, nie tylko w tym mieście, ale także w innych aglomeracjach. Dobrze rokuje to na przyszłość dla osób inwestujących na tym polu.

Kolejnym popularnym sposobem lokowania kapitału są fundusze inwestycyjne. Łącznie trafiło tu ponad 14 miliardów złotych. W tej kategorii Polacy najczęściej wybierają fundusze działające na rynku obrotów pieniężnych. Jest to działanie zachowawcze, nakierowane na wybór bezpieczniejszych form inwestowania.

Co z obligacjami skarbowymi?

Rekordowy popyt w 2017 roku uzyskały obligacje skarbowe – Polacy wydali na nie prawie 7 miliardów złotych. Jest to o połowę więcej niż w roku ubiegłym, a także najwięcej od kiedy Ministerstwo Finansów publikuje stosowne dane. Są one bardziej opłacalne niż oferowane przez banki lokaty, dlatego też Polacy wybierają tą formę lokowania środków. Maleje za to popyt na bardziej ryzykowne obligacje korporacyjne. Na giełdzie zaś w tym okresie zainwestowano niecałe 4 miliardy złotych. Pokazuje to, że Polacy wolą bardziej bezpieczne formy lokowania kapitału.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Przewodnik Search Engine Optimization – cyfrowy marketing
Przewodnik Search Engine Optimization – cyfrowy marketing
Skuteczna strategia marketingu cyfrowego zaczyna się od dobrej strategii Search Engine Optimization. Dlatego ważne jest, aby mieć przewodnik SEO, który […]
Ostatnie wpisy
Smary – jakie mają zalety?
Smary – jakie mają zalety?