Najważniejsze składniki diety dla sportowców

Wielogodzinne, katorżnicze treningi to codzienność zawodowych sportowców. Amatorzy także nie oszczędzają się w kwestii polepszania swojej kondycji czy budowy mięśni. Obojętnie zatem czy mówimy o zawodowcach, czy osobach, które sport uprawiają jedynie kilka razy w tygodniu, odpowiedni dobór diety jest kluczowy. Jakie produkty powinien spożywać każdy sportowiec?

Białko jest najważniejsze

Chyba wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważną rolę w naszym organizmie pełni białko. Jest ono niezbędne w diecie każdego sportowca, od boksera po biegacza. Białko to główny budulec naszych mięśni, które po każdym treningu potrzebują odpowiedniego odżywienia. Zadbajmy zatem o to, aby nasza dieta była w nie bogata. Najbardziej znanym źródłem białka są mięsa, do najzdrowszych należą mięsa białe oraz ryby. Istną bombą proteinową są również jaja.

Białko możemy pozyskiwać także z roślin. Znajdziemy je w produktach sojowych, fasolach czy innych roślinach strączkowych. Sery, szczególnie te twarogowe, również zawierają dużo białka. Popularnym rozwiązaniem są ponadto proteinowe koktajle, stanowiące doskonały posiłek, który możemy spożyć bezpośrednio po treningu.

Niezbędne tłuszcze i węglowodany

Kolejnymi ważnymi dla organizmu sportowca produktami są tłuszcze i węglowodany. Zawiera je każda odpowiednio skomponowana dieta dla sportowców. Bardzo ważne jest ich źródło. Warto zadbać o to, aby były one naturalne. Unikajmy przetworzonych produktów, zamiast nich spożywajmy świeże owoce i warzywa. Wybierajmy również naturalne oleje z pierwszego tłoczenia.
Tekst powstał w ramach współpracy z Pomelo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

siedemnaście + dwa =