Jakie sporty można uprawiać podczas ciąży?

Ciąża to szczególny czas w życiu każdej kobiety. Istnieje wiele poglądów na temat tego, co wolno i czego nie wolno robić podczas ciąży. Położne i lekarze zalecają aktywność fizyczną w czasie ciąży. Na jaki rodzaj sportu można sobie pozwolić w ciągu tych dziewięciu miesięcy?

Aktywność fizyczna zalecana jest każdej osobie, bez względu na wiek, płeć czy stan zdrowia. Dla każdego przydatna okaże się inna forma aktywności. A co z kobietami w ciąży? Czy można uprawiać sport? Oczywiście, że tak. Należy jednak uważać, szczególnie gdy ciąża jest zagrożona lub dziecko nieprawidłowo się rozwija. W takich przypadkach nie można się przemęczać, gdyż dodatkowy wysiłek może zaszkodzić maluszkowi i mamie. Jednak, gdy ciąża przebiega prawidłowo nie powinno się całymi dniami odpoczywać i czekać na rozwiązanie. Ruch to zdrowie i także podczas ciąży sprawdza się te znane powiedzenie. Jeżeli jesteś kobietą ciężarną i już wcześniej uprawiałaś sporty możesz pozwolić sobie na więcej, niż kobiety, które ze sportem miały mało wspólnego. W pierwszym trymestrze nie odczuwa się jeszcze dodatkowego ciężaru. Można wtedy uprawiać fitness, aqua aerobik, jogę. W kolejnych trymestrach coraz ciężej będzie utrzymywać równowagę, dlatego należy zrezygnować z ćwiczeń na siłowni. Najlepszą formą aktywności fizycznej w ciąży jest pływanie – świetnie pomaga przyszłej mamie rozluźnić napięte mięśnie i dawkować ciężar w zależności od możliwości ciężarnej. Dobrze na zdrowie mamy i dziecka wpływają także spacery i nordic walking. Należy zrezygnować z podnoszenia ciężkich ciężarów, jazdy konnej i jazdy na rowerze. Wszelkie sporty z dużą możliwością kontuzji są zabronione, ponieważ mogą zaszkodzić dziecku.

Jeden komentarz

  1. ja przez całą ciąże chodziłam na basen 🙂 ma nadzieję,że dzidzia też polubi pływanie w przyszłości 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

dwa × 2 =